Fennakadások az online fizetésben

A január 1-től kötelezően életbeléptetett kétlépcsős azonosítást nem minden banknak sikerült megfelelően megvalósítania (esetleg még mindig küszködik vele) vagy az információkat eljuttatni a bankkártya-használókhoz, ezért itt megosztunk néhány tapasztalatot és linket, ami remélhetőleg segítségükre lesz az online fizetésben.

A tapasztalatok alapján az utalással nincsenek problémák: aki be tud lépni a netbankjába, az nagy valószínűséggel utalni is tudni fog.
Akinek van Simple fiókja (Simplepay-es fizetésnél lehet regisztrálni), a fiókkal történő vásárlásnál általában nincsenek fennakadások.
Az OTP-nél 2020 december vége óta folyamatosak a problémák (elakadt utalások, kétlépcsős azonosítási gondok): ha az összeg ténylegesen levonásra került (nem csak zárolták), akkor az előbbiben tudunk segíteni, az utóbbi esetében sajnos a bankkal kell egyeztetni.

A fizetési oldalakon célszerű a reklámblokkoló bővítmények letiltása és a felugró ablakok engedélyezése, hogy ezek biztosan ne akadályozzák a működést.

A kétlépcsős azonosítás alapvetően a kártyaadatok megadását (első lépcső), majd ezután a mobilbankon/mobilapplikáción keresztül vagy az internetes vásárlási jelszó/kód és SMS-ben kapott jelszó megadását (második lépcső) jelenti.

A második lépcsős azonosítás bankonként eltérő lehet, a következő linkeken megtekintheti az Ön pénzintézetére vonatkozó információkat:

Budapest Bank

CIB Bank

Erste Bank

GRÁNIT Bank

K&H Bank

MagNet Bank

OTP Bank

Raiffeisen Bank

SBERBANK

Unicredit Bank

Takarékbank

 

Reméljük tudtunk segíteni egy kicsit,

A Hobbi ékszer csapata